1
استادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام
2
کارشناس ارشد تبلیغ و ارتباطات فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام
10.22081/scs.2017.67376
چکیده
هدف این مقاله بررسی رابطه دانشدینی، وضعیتظاهری، شیوه و محتوای سخن مبلغان روحانی مدارس و نحوه نگرش دانش آموزان نسبت به روحانیت است. این تحقیق با روش پیمایش و تکنیک پرسشنامه اجرا شده است. جمعیت آماری، شامل دانش آموزان دبیرستانی استان چهارمحال و بختیاری، حجم نمونهآماری 352 نفر و روش نمونه گیری خوشه ای طبقه ای است. براساس یافته های پژوهش 79 درصد پاسخگویان دانش دینی مبلغان را بالا می دانند، 7/74 درصد وضعیت ظاهری، 6/73 درصد شیوه صحبت و 3/71 درصد محتوای صحبت مبلغان را مناسب ارزیابی کرده اند. تفاوت معناداری بین ارزیابی پاسخگویان از دانش دینی، وضعیت ظاهری، شیوه و محتوای سخن مبلغان برحسب جنسیت، سال تحصیلی و رشته تحصیلی وجود دارد. میانگین نگرش دانش آموزان نسبت به روحانیت قبل از حضور مبلغان 2/10 و بعد از حضور مبلغان 4/13 است، لذا حضور مبلغان توانسته 2/3 نمره میانگین نگرش دانش آموزان را تغییر مثبت دهد، همچنین دانش دینی، وضعیت ظاهری و شیوه و محتوای صحبت مبلغان رابطه مثبت با نگرش دانش آموزان نسبت به روحانیت دارد.
کرم الهی, نعمت الله, اسداللهی, حبیب الله. (1396). بررسی رابطه ارزیابی دانش آموزان از عملکرد مبلغان روحانی مدارس و نگرش آنان نسبت به روحانیت. دوفصلنامه علمی پژوهشی مطالعات فرهنگی اجتماعی حوزه, 1(1), 89-110. doi: 10.22081/scs.2017.67376
MLA
نعمت الله کرم الهی; حبیب الله اسداللهی. "بررسی رابطه ارزیابی دانش آموزان از عملکرد مبلغان روحانی مدارس و نگرش آنان نسبت به روحانیت". دوفصلنامه علمی پژوهشی مطالعات فرهنگی اجتماعی حوزه, 1, 1, 1396, 89-110. doi: 10.22081/scs.2017.67376
HARVARD
کرم الهی, نعمت الله, اسداللهی, حبیب الله. (1396). 'بررسی رابطه ارزیابی دانش آموزان از عملکرد مبلغان روحانی مدارس و نگرش آنان نسبت به روحانیت', دوفصلنامه علمی پژوهشی مطالعات فرهنگی اجتماعی حوزه, 1(1), pp. 89-110. doi: 10.22081/scs.2017.67376
VANCOUVER
کرم الهی, نعمت الله, اسداللهی, حبیب الله. بررسی رابطه ارزیابی دانش آموزان از عملکرد مبلغان روحانی مدارس و نگرش آنان نسبت به روحانیت. دوفصلنامه علمی پژوهشی مطالعات فرهنگی اجتماعی حوزه, 1396; 1(1): 89-110. doi: 10.22081/scs.2017.67376