@article { author = {کرم الهی, نعمت الله and اسداللهی, حبیب الله}, title = {}, journal = {Human Sciences Elite Discourse}, volume = {1}, number = {1}, pages = {89-110}, year = {2017}, publisher = {}, issn = {25887017}, eissn = {}, doi = {10.22081/scs.2017.67376}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی رابطه ارزیابی دانش آموزان از عملکرد مبلغان روحانی مدارس و نگرش آنان نسبت به روحانیت}, abstract_fa = {هدف این مقاله بررسی رابطه دانش­دینی، وضعیت­ظاهری، شیوه و محتوای سخن مبلغان روحانی مدارس و نحوه نگرش دانش آموزان نسبت به روحانیت است. این تحقیق با روش پیمایش و تکنیک پرسشنامه اجرا شده است. جمعیت آماری، شامل دانش آموزان دبیرستانی استان چهارمحال و بختیاری، حجم نمونه­آماری 352 نفر و روش نمونه گیری خوشه ای طبقه ای است. براساس یافته های پژوهش 79 درصد پاسخگویان دانش دینی مبلغان را بالا می دانند، 7/74 درصد وضعیت ظاهری، 6/73 درصد شیوه صحبت و 3/71 درصد محتوای صحبت مبلغان را مناسب ارزیابی کرده اند. تفاوت معناداری بین ارزیابی پاسخگویان از دانش دینی، وضعیت ظاهری، شیوه و محتوای سخن مبلغان برحسب جنسیت، سال تحصیلی و رشته تحصیلی وجود دارد. میانگین نگرش دانش آموزان نسبت به روحانیت قبل از حضور مبلغان 2/10 و بعد از حضور مبلغان 4/13 است، لذا حضور مبلغان توانسته 2/3 نمره میانگین نگرش دانش آموزان را تغییر مثبت دهد، همچنین دانش دینی، وضعیت ظاهری و شیوه و محتوای صحبت مبلغان رابطه مثبت با نگرش دانش آموزان نسبت به روحانیت دارد.}, keywords_fa = {مبلّغان مدارس,نگرش,روحانیت,دانش دینی,وضعیت ظاهری,شیوه و محتوای صحبت}, url = {https://gnoe.bou.ac.ir/article_67376.html}, eprint = {https://gnoe.bou.ac.ir/article_67376_542f53623adc4ab13803f22b96bd2c2b.pdf} }