ابنجماعه، بدرالدین (1388). آموزشنامه: فرهنگ فرادهی و فراگیری در اسلام. تدوین محمدحسین ساکت. تهران: نشر نی.
افروغ، عماد (1395). ارزیابی انتقادی نهاد علم در ایران. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
اکبریان، رضا (1381). سازگاری و ناسازگاری علم دین. تهران: موسسه توسعه و پژوهش ایران.
باقرزاده، اصغر (1397). تبیین مبانی و اصول مدیریت راهبردی دانش مبتنی بر آموزههای دین مبین اسلام. رساله دکتری. تهران: دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی.
برزگر، پیام (1398). معماری علم، فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران بهمنظور دستیابی به مرجعیت علمی در افق 1440. تهران: دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی.
پیروزمند، علیرضا (1386). نقش دین در مهندسی فرهنگی کشور. در: مجموعه مقالات اولین همایش مهندسی فرهنگی کشور. تهران: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ج1، ص108-90.
خسروپناه، عبدالحسین (1395). راهحلهای تعارض علم و دین. خبر آنلاین. قابل دسترس در:
https://www.khabaronline.ir/news/572984/
داوری اردکانی، رضا (1397). شرایط اخلاقی و تاریخی پیشرفت علم. نامه فرهنگستان علوم. قابل دسترس در:
https://www.khabaronline.ir/news/1277025
سازمان عقیدتی سیاسی آجا (معاونت ط ب ب). (1401). راهبردهای فرهنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران. تهران: انتشارات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش.
شافریتز، جی.ام.؛ کریستوفرپی، بریک (1390). سیاستگذاری عمومی در ایالات متحده آمریکا. تهران: دانشگاه امام صادق(ع).
عابدی جعفری، حسن؛ تسلیمی، محمدسعید؛ فقیهی، ابوالحسن؛ شیخزاده، محمد (1390). تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی. اندیشه مدیریت راهبردی، شماره2(10)، ص151-198.
عاملی(شهید ثانی)، زینالدین بن علی (1379). منیه المرید فی آداب المفید و الستفید. ترجمه سید محمدباقر حجتی. تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلام.
عباسی تقی دیزج، رسول (1398). تحلیل تطبیقی- کیفی عوامل موثر بر تولید علم در سطح کلان. جامعهشناسی کاربردی، شماره 73، ص122-105.
عیوضی، محمد (1383). نقش دین در فرهنگسازی توسعه علمی. قبسات، شماره 34، ص47-19.
غروی نائینی، نهله؛ مصطفویفرد، حامد؛ مصطفویفرد، زهرا (1391). ارتقای فرهنگ علمورزی در دانشگاه اسلامی؛ راهکارها، افتها و موانع. فرهنگ در دانشگاه اسلامی،(2)2، ص278-257.
فضلالهی، سیفاله؛ ملکی توانا، منصوره (1390). راهکارهاى برونرفت از موانع فرهنگى تولید علم در دانشگاهها. معرفت20(171)، ص124-111.
قانعیراد، محمدامین؛ ملکی، امیر؛ محمدی، زهرا (1392). تحول فرهنگی در علم: از علم دانشگاهی تا علم پسادانشگاهی. تحقیقات فرهنگی ایران، 6(24)، ص59-31.
کمالی، یحیی (1397). روششناسی تحلیل مضمون و کاربرد آن در مطالعات سیاستگذاری عمومی. سیاستگذاری عمومی، 4(2)، ص189-208.
موحد، مجید؛ حمیدیزاده، احسان (1388). علم و دین در آرای علوم اجتماعی: از تعارض تا تعامل. اندیشه دینی، (11)32، ص74-43.
موسیپور، نعمتالله (1392). سبک زندگی آموزشگران علوم انسانی در محیطهای دانشگاهی ایران: از آرمانهای دینی تا واقعیتهای سازمانی. مطالعات میان رشتهای در علوم انسانی، 5(20)، ص1-32.
نقشه مهندسی فرهنگی کشور (1392). تهران: روزنامه رسمی.
هراتی، خلیل (1376). پیشرفت علمی و فرهنگ علمی. رهیافت، شماره 15، ص91-86.
Scheler, M. (2012). Problems of a Sociology of Knowledge. Trans.M. Frings. Routledge.
Smith, K. (2002). What is the ‘Knowledge Economy’? Knowledge Intensity and Distributed Knowledge Bases. United Nations University, Institute for New Technologies.